Misja gospodarcza w Dubaju
Misja gospodarcza
W ostatnim czasie mieliśmy możliwość wzięcia udziału w programie „Misja gospodarcza podkarpackich przedsiębiorców do Dubaju” połączonej z uczestnictwem w EXPO 2020 podczas promocji Województwa Podkarpackiego w Pawilonie Polskim organizowanym przez Województwo Podkarpackie (Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego) ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa I. Konkurencyjna i innowacyjna gospodarka, Działanie 1.3. Promowanie przedsiębiorczości, w ramach projektu pn. „Promocja Gospodarcza Województwa Podkarpackiego”. Reprezentantem naszej firmy podczas wyjazdu była Iwona.
Orcideo rozwija się na nowe możliwości
Głównym celem wyjazdu było rozszerzenie możliwości działalności Orcideo. Mieliśmy okazję nawiązać kontakty biznesowe z osobami rozwijającymi branże kosmetyczną w Dubaju. Na zapoznanie się z nowym rynkiem pozwoliły organizowane spotkania z firmami konsultingowymi, które pomagają wdrożyć produkty na rynek Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Spotkaliśmy się również z Dubai Airport Freezone oraz Dubai Global Connect, które przedstawiły nam możliwości i benefity transferu biznesu do Dubaju.
EXPO 2020
Jednym z celów wyjazdu było uczestnictwo w organizowanym wydarzeniu EXPO 2020 w Dubaju. Spośród oglądanych pawilonów szczególną uwagę przykuwał pawilon polski wykonany w całości z drewna, ozdobiony kinetyczną dekoracją symbolizującą przelot ptaków z Polski do krajów arabskich. W środku można było znaleźć wiele eksponatów z zakresu nauki i technologii jakimi może poszczycić się Polska. Na szczególną uwagę zasługuję fakt, że wewnątrz można było posłuchać koncertów Chopinowskich wykonanych przez niezwykłych artystów. Ważnym aspektem była wystawa województwa podkarpackiego, której głównym motywem były odkrycia Ignacego Łukasiewicza. Jednym z ciekawych eksponatów była replika lampy naftowej a także wiele interaktywnych eksponatów wyjaśniających proces wydobycia surowca.
Ponadto po zakończeniu pobytu w Dubaju bardzo ucieszył nas fakt, że magazyn EXHIBITOR w konkursie World Expo Awards ogłosił zwycięzców spośród których Polska wygrała w kategorii duży pawilon (od 2,501 do 5 tys. m2).
W trakcie naszego pobytu na EXPO 2020 udało nam się zobaczyć wiele ciekawych pawilonów państw takich jak: Australia, Peru, Ukraina czy Finlandia.
Poznanie lokalnej kultury
Dodatkowym aspektem podróży było poznanie kultury krajów arabskich. Wraz z samorządem województwa podkarpackiego odwiedziliśmy centrum kultury „The Sheikh Mohammed Centre for Cultural Understanding” w którym spróbowaliśmy wiele tradycyjnych potraw serwowanych w czasie śniadania oraz zapoznaliśmy się z lokalnymi zwyczajami serwowania kawy. Przewodnicząca spotkania (Ruqaya Al Hamiri) omówiła wiele aspektów praktycznej wiedzy o dziedzictwie kulturowym Dubaju, lokalnej kulturze, stosownym ubiorze czy też etyce biznesowej.
Podsumowując, wyjazd pozwolił nam na rozwinięcie kontaktów biznesowych, które w przyszłości mogą zaowocować stałą współpracą i rozwojem firmy. Co więcej, poznanie lokalnej kultury uświadomiło nam jak nasze produkty mogą wpasować się w tamtejszy rynek kosmetyczny.